Home / Accions / El futur del Paral·lel
El futur del Paral·lel

Amb el teló de fons de l’exposició «El Paral·lel, 1894-1939», que el CCCB presenta fins al 24 de febrer, volem debatre sobre el futur d’aquest emblemàtic barri barceloní que avui busca retrobar la seva centralitat social i cultural. L’anomenada «Diagonal canalla» té un passat gloriós que malauradament no va ser prou reconegut en el seu moment per l’oficialitat cultural de la ciutat. Les arts escèniques i la música hi van articular durant dècades una intensa vida, on es barrejaven des de les classes més altes fins a les més populars i marginals. Avui, el futur d’aquesta avingudanavega entre la nostàlgia del que va ser i el desig del que podria ser.

Àlgum d’imatges: http://www.cccb.org/ca/album_descobreix-el_parallel_1894_1939-41740?idg=41740

Durant els darrers anys s’estan fent passos per transformar aquest barri, que, malgrat la seva significació, encara arrossega moltes dificultats. En aquest procés intervenen la Fundació El Molino i moltes altres associacions que treballen per promoure un pla d’accions en l’àmbit cultural, econòmic i urbanístic que hauria de contribuir a què el Paral·lel tornés a brillar amb llum pròpia.

Paral_lel-fitxa-color_1