Home / Accions / Jornada FEM Comerç

Jornada FEM Comerç

El dia 13 de gener del 2010 varem celebrar a la Llotja de Barcelona la jornada FEM COMERÇ “El comerç del segle XXI”, dirigida a professionals i empresaris interessats pel comerç i l’ocupació.

La qualitat del comerç influeix directament en la de l’espai públic i, per aquest motiu és bàsic potenciar-la. Aquesta és una de les idees que la regidora del districte de Ciutat Vella, Itziar González, ha donat a la jornada sobre comerç celebrades avui. La Fundació El Molino, a través del seu grup Fem Comerç, ha analitzat la situació de les àrees comercials del districte i han posat especial èmfasi el en Pla d’Usos. Ciutat Vella com a exponent de la Barcelona cosmopolita. Aquest és el principal objectiu de la regidoria, que destaca el comerç com a referència i exponent. Aquest és un dels temes que s’ha tractat a la jornada sobre comerç del segle XXI. Segons la regidora del districte, adaptar el comerç a l’espai que ocupa és bàsic per a optimitzar-lo. Per aquest motiu la primera acció que han pres és reconèixer les diferents morfologies dels barris de Ciutat Vella. També ha considerat fonamental que les institucions estimulin els comerciants per facilitar-los la pràctica del comerç de qualitat. Una de les eines que han presentat per aconseguir-ho és el Pla Especial d’Urbanisme, que permetrà concretar els usos necessaris depenent de la zona.

PROGRAMA:

Inauguració:

Ilma. Sra. Itziar González Virós / Regidora del districte de Ciutat Vella

La condició de llindar del comerç i la seva relació amb la qualitat de l’espai públic

Ilma. Sra. Itziar González Virós / Regidora del districte de Ciutat Vella / Arquitecta i Urbanista

L’importància estratègica del sector del comerç

María Segarra / Directora de Formació, Comerç i Turisme de la Cambra de Comerç de Barcelona

L’impacte del turisme i el seu benefici

Santi Pagés / Director del Programa de Comerç (BCN Shopping Line) de Turisme de Barcelona

Debat / Torn de preguntes

Moderadora:

Pilar Mijangos / Gerent del GRUP ZAS i ZASTWO i vice-presidenta de la FEM