Home / Qui som?

Qui som?

FEM - Fundació El Molino

La Fundació El Molino (FEM) és el resultat de molts anys de treball i dedicació que ens han permès conèixer el barri i als seus habitants, anys en els quals hem descobert l’orgull que senten els seus veïns del passat gloriós del Paral·lel, que ens han fet estimar-lo, i en conseqüència, pensar en el seu futur.
Fundació El Molino
Des de OCIOPURO creiem que El Molino no ha de ser només la recuperació d’un local emblemàtic de la ciutat, lligat a la memòria i a la història del barri i de la ciutat de Barcelona, ja que mentre creàvem el projecte de El Molino -i ara que per fi ja creix- teníem clar que no volíem ser un bolet aïllat.
Els deu anys que portem en aquest projecte ens han servit per a valorar la necessitat que existeix de donar un impuls a tots els nivells. No ens sembla una utopia, si no tot el contrari: és una gran oportunitat que té aquesta ciutat de, una vegada més, demostrar les seves capacitats i, sobretot, la seva voluntat d’innovar i seguir sent un referent internacional.
Com primer objectiu cal pensar en les persones i en les necessitats (en forma de serveis) que les mateixes reclamen, necessitats bàsiques que poden resoldre’s amb petites accions, però el realment necessari és la voluntat política i l’acció decidida d’escometre un Pla que doni resposta i que transformi tot el Paral·lel i el seu entorn.
És un clam que una avinguda que va ser gloriosa en el seu temps no tingui una activitat i una proposta comercial, lúdica i cultural adequada a les necessitats actuals, amb les possibilitats tecnològiques existents, i sobretot amb els espais ja creats i en funcionament i els nous que s’incorporaran.
Crear la Fundació és per a nosaltres un nou compromís i una implicació real per a poder servir al barri que ens acull. Més que mai Barcelona necessita que existeixi vida en els seus carrers, que la integració estigui present, aconseguir una convivència dinàmica i oberta a tot el que pugui representar cultura i coneixement; no es pot desaprofitar el principal valor humà que existeix en les relacions, conèixer i participar de la història de la ciutat en la qual tenim el privilegi de viure.

Els fundadors són reconeguts empresaris i professionals que aporten la seva experiència per al desenvolupament dels diferents àmbits de la FEM:
- Sr. Josep Bohigas, arquitecte, vocal de la Fundació
- Sr. Miguel Bosé, empresari i artista, vocal de la Fundació
- Sr. Néstor Jacob, empresari, vocal de la Fundació
- Sr. Àngel Llobet, enginyer industrial, vocal de la Fundació
- Sra. Pilar Mijangos, empresària, vicepresidenta 3ª de la Fundació
- Sr. José Luís Perales Sanz, notari, vocal de la Fundació
- Sra. Roser Ràfols, advocada, vicepresidenta 2ª de la Fundació
- Sr. Rogelio Rengel, empresari, vocal de la Fundació
- Sr. Emilio Sánchez Vicario, empresari i esportista, vicepresident 1er. de la Fundació
- Sra. Elvira Vázquez, empresària, presidenta de la Fundació
- Sr. Santiago Zegrí, advocat i economista, secretari de la Fundació